Sunday, October 9, 2011


This whole month story,
Orang cakap 'we' begin to be more sifat perkauman. More to asasi asasi things. Huh! yeke?
Tak expect langsung jadi macam ni.
ego tu! tinggi sangat, rasa egois kononnya boleh hidup seorang diri, with just the sista that you have known before, 'the asasians' sudah cukup dah! fullstop.doesn't want more.


rasa macam kawan tak kemana.tak bawa kemana. making friends not even a cumpulsory kan?
kawan kadang kadang buat kita lalai.leka. dengan dunia. haih! itu aku.
tak.bukan! i am not pointing to others, salah aku. tak reti nak divide and susun jadual hidup dengan betul.
masih terkapai kapai. dan kadang kadang lemas.
dan, tambah lagi manusia yang cakap cakap, budak ni itulah.budak ni inilah.
well, enoughlah!
no one was born perfectly. cuba letak kau di tempat aku. cuba. cubalah.
kau ada pilihan, tapi you choose the A not the B.so terimalah. semua orang berhak buat pilihan. and yes, aku pilih untuk hidup dengan orang yang aku sayang.
tapi,still aku lepaskan kawan kawan yang aku sayang, nuh! nun kat Lot77 tuh. haih!jauhnya.


people says that when you love someone,
let them go, and let them grow.

*and that is what i do.


percayalah.aku tak cukup kuat macam aku diluar. nampak tabah tapi hati menangis kecewa.
takut nak bercampur dengan manusia diluar. 
semua nampak garang, gagah, gigih. berebut rebut. eager!
haih.itu aku, yang dahulu.


confession : minta maaf jika aku terlebih sifat perkauman. tapi, cuba berdiri depan cermin, tanya diri au. hati kau. ikhlas. 
jika kau selesa dengan seseorang, will you replace them? will you?
aku langsung tak boleh.
making friends is easy. easy peasy.aku tahu.
tapi itu kau.


untuk seorang kawan:
dear kawan, i m not tunding jari kepada sesiapa, but before you talk bad about someone, please,please, please do judge yourself first.
with all you ego, lowered it little bit.
kadang kadang kita terlalu memandang rendah orang lain sebab kita rasa kita besar.
tapi, kita semua sama. berdiri sama tinggi duduk sama rendah.
kau nampak aku tak buat kawan kan? so, kau nak paksa paksa aku buat kawan? being tak ikhlas, weh!kawan apa macam tu?
aku senyum dengan semua orang okay.




maaf.aku emo.baru baru ni ramai kutuk asasi aku. and as asasian ak turut terasa.

No comments:

Post a Comment